Saturday 13 April 2013

Pelancaran Manifesto PR Johor

13 April 2013


JOHOR BAHRU - Majlis Pelancaran Menifesto Pakatan Rakyat Johor berlangsung dengan kehadiran luar jangka apabila ratusan rakyat Johor membanjiri Dewan Ballroom Hotel New York, Johor Bahru hari ini.

Majlis dihadiri oleh beberapa personaliti penting Pakatan Rakyat ini yang antaranya ialah Mursyidul Am, Dato’ Bentara Setia Tuan Guru Hj Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat, Dato’ Chua Jui Meng, Pengerusi PKR Johor, Dato’ Saifudin Nasution dan mantan ahli parlimen Ipoh Timur.

Beberapa janji yang mengutamakan kebajikan dan keutamaan rakyat dibentangkan oleh pimpinan Pakatan Rakyat.

Menurut mantan ahli parlimen Kubang Kerian, Saudara Salahuddin Ayub, Menifesto Rakyat Johor yang dibentangkan hari ini jelas membuktikan bahawa pimpinan Pakatan Rakyat Johor benar-benar mengutamakan kepentingan rakyat Johor.

Antara yang disenaraikan dalam menifesto rakyat Johor adalah berkenaan pemberian kontrak secara terbuka, menghadkan pemerintahan menteri besar kepada dua penggal, membasmi rasuah dan ketirisan, mengkaji semula polisi penswastaan yang merugikan rakyat, 10 meter padu air percuma, kurangkan kadar cukai tanah dan kurangkan kadar cukai harta.


Selain itu, menifesto rakyat Johor ini juga mengemukakan bantuan RM1000 untuk kelahiran anak, gaji minimum RM1100 dan mewujudkan 40,000 peluang pekerjaan kepada rakyat Johor.
http://www.nusajayakini.com/2013/04/menifesto-pakatan-rakyat-johor-disambut.html

0 comments:

Post a Comment